world day diabitis

Παγκόσμια Ημέρα Σακχαρώδους διαβήτη

Προστάτεψε την οικογένειά σου!

Στο επίκεντρο της ευαισθητοποίησης γύρω από το διαβήτη με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη είναι η Οικογένεια και ο Διαβήτης.

Στη GEP θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε το κοινό σε σχέση με την επίδραση που έχει ο διαβήτης στην οικογένεια και να υποστηρίξουμε το ρόλο της οικογένεια στη διαχείριση, φροντίδα, πρόληψη και εκπαίδευση στο διαβήτη.

Ποιοί είναι οι παράγοντες κινδύνου;

Διάφοροι παράγοντες σχετίζονται με το διαβήτη τύπου ΙΙ και περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

  • Οικογενειακό ιστορικό
  • Παχυσαρκία
  • Ανθυγιεινή διατροφή
  • Έλλειψη σωματικής άσκησης
  • Αύξηση ηλικίας
  • Υψηλή αρτηριακή πίεση
  • Εθνικότητα
  • Διαταραγμενη ανοχή στη γλυκόζη
  • Ιστορικό διαβήτη κύησης
  • Κακή διατροφή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης
Τί μπορείς να κάνεις σε επίπεδο πρόληψης:

Οι καθημερινές σου συνήθειες, τόσο στο χώρο εργασίας όσο και στην καθημερινότητά σου, μπορούν να σε βοηθήσουν να αυξήσεις τα επίπεδα υγείας σου, προλαμβάνοντας το διαβήτη και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής σου:

  • Επίλεξε νερό, καφέ ή τσάι αντί για χυμό φρούτων, αναψυκτικά ή άλλα ζαχαρούχα ποτά
  • Κατανάλωσε τουλάχιστον τρεις μερίδες λαχανικών κάθε μέρα, συμπεριλαμβανομένων των πράσινων φυλλωδών λαχανικών
  • Κατανάλωσε μέχρι τρεις μερίδες φρέσκων φρούτων κάθε μέρα
  • Επίλεξε ανάλατους, ωμούς ξηρούς καρπούς, ένα φρέσκο φρούτο ή γιαούρτι χωρίς ζάχαρη για ένα σνακ
  • Περιόρισε την πρόσληψης αλκοόλ
  • Επίλεξε άπαχα κομμάτια λευκού κρέατος, πουλερικά ή θαλασσινά αντί του κόκκινου ή του επεξεργασμένου κρέατος
  • Επίλεξε το φυστικοβούτυρο αντί για πραλίνα ή μαρμελάδα
  • Επίλεξε ψωμί ολικής αλέσεως, ρύζι ή ζυμαρικά αντί για λευκό ψωμί, ρύζι ή ζυμαρικά
  • Επίλεξε ακόρεστα λίπη, όπως ελαιόλαδο, αντί για κορεσμένα λίπη όπως βούτυρο, ζωικό λίπος, έλαιο καρύδας ή φοινικέλαιο.
  • Αύξησε τη σωματική σου δραστηριότητα βάζοντας την άσκηση στη ζωή σου
Πώς μπορείς να προλάβεις το διαβήτη στην οικογένεια;

Πολλές περιπτώσεις διαβήτη μπορούν να αποφευχθούν υιοθετώντας έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Η μείωση του κινδύνου της οικογένειάς σας αρχίζει στο σπίτι:

  • Όταν μια οικογένεια τρώει υγιεινά γεύματα και ασκείται μαζί, όλα τα μέλη της οικογένειας επωφελούνται και ενθαρρύνονται συμπεριφορές που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην πρόληψη
  • Εάν κάποιος έχει διαβήτη στην οικογένειά σου, μάθετε για τους κινδύνους, τα προειδοποιητικά σημάδια που πρέπει να προσέξεις και τι μπορείς να κάνεις για να προλάβεις το διαβήτη και τις επιπλοκές του
  • Οι οικογένειες πρέπει να ζουν σε ένα περιβάλλον που υποστηρίζει τον υγιεινό τρόπο ζωής και βοηθά στην πρόληψη όλων των παραγόντων που επηρεάζουν αρνητικά την υγεία, όπως το κάπνισμα, η έλλειψη σωματικής άσκησης και η ανθυγιεινή διατροφή
Share :